< Terug naar blogoverzicht

Een dag uit het leven van Support Hero Jelmer

Buitenmens, muziekproducer en supportheld. Jelmer is het allemaal in één. Samen met jack russel Noah, poes Boefje en vriendin Carien woont Jelmer op 5 minuten van ons kantoor in Hengelo. Door weer en wind komt hij rond de klok van 08.00 uur op de fiets naar kantoor om jou te voorzien van de beste support.

Hey Jelmer, wat doe jij zoal bij Dation?
Ik ben inmiddels ruim 3,5 jaar een vast onderdeel van het business team van Dation. Als Customer Support Hero en Startcoach beantwoord ik vragen van onze gebruikers. Mijn dagelijkse werkzaamheden variëren van het oplossen van gecompliceerde vraagstukken tot het opstarten van Dation gebruikers.

“Het meeste plezier haal ik uit het begeleiden van startende rijscholen.”

Jelmer Customer Support Hero

Waar haal jij voldoening uit tijdens je werk?
Het meeste plezier haal ik uit het begeleiden van startende rijscholen. Ik help ze niet alleen hoe ze gebruik moeten maken van Dation Dashboard, maar geef ze ook advies op het gebied van ondernemen. Het geeft mij altijd een erg voldaan gevoel als deze rijscholen uitgroeien tot succesvolle, zelfstandige en winstgevende ondernemingen!

Hoe ziet je gemiddelde dag eruit bij Dation?
08:00 uur – Prepare.
In vele gevallen ben ik als eerste aanwezig op kantoor. Ik zet een pot koffie en maak een eerste planning aan de hand van de binnengekomen e-mails, chats en WhatsApp’jes.

08:50 uur – Daily standup
Elke ochtend start het gehele team business met een overleg, dit noemen wij ook wel de daily standup. We maken een planning voor de ochtend, bepalen doelen en overleggen wie wat gaat doen.

09:00 uur – Call it in
Vanaf 09:00 uur zijn wij met het hele team bezig om alle vragen van onze gebruikers zo snel mogelijk te beantwoorden.

09:30 uur – The first call
Ik bel voor de tweede keer met deze startende ondernemer en laat hem kennis maken met de mogelijkheden van Dation. Stap voor stap praat ik hem door het systeem, van planning tot facturatie, we nemen alles samen door. De 30 minuten vliegen voorbij, ik bedank hem voor zijn tijd en we plannen een vervolgafspraak. Ik werk onze starterschecklist bij en snel op naar de volgende klus!

10:00 uur – Being a Customer Support Hero.
Nienke praat mij bij over het afgelopen uur. Vanaf dit moment ben ik de stem van Dation! Er komen verschillende telefoontjes binnen, van vragen over factuursjablonen tot het crediteren van facturen. Ik help onze gebruikers er graag bij. Tussen de gesprekken door schrijf ik nog even een kaartje naar de startende rijschool van de vorige afspraak. Ik bedank hem nogmaals en wens hem veel succes met zijn rijschool.

12:30 – Lunchtime
De lunch bij Dation is uniek. We lunchen gezamenlijk met alle collega’s in onze kantine. Ik lig weer eens in een deuk door de grappen van Dolf en na een paar bammetjes is het tijd voor het de “mid daily”.

13:00 – Mid daily meeting
We overleggen kort, maken een planning voor de rest van de dag, praten elkaar bij over de laatste stand van zaken en stellen doelen voor de resterende uren!

13:15 uur – Being a customer support hero Part 2.
De rest van de dag ben ik wederom de stem van Dation. Er belt een geïnteresseerde rijschool die vragen heeft over de mogelijkheden van Dation, iemand met een vraag over een van onze boekhoudkoppelingen en ook Wouter belt of ik een nieuwe omgeving aan wil maken voor een nieuwe gebruiker. Tussen de belletjes en werkzaamheden door, beantwoord ik openstaande tickets en neem ik nog even 15 minuten pauze.

17:00 uur – Almost ready
Het einde van deze enerverende werkdag is bijna in zicht. Met het hele business team zorgen we dat alle gestelde vragen beantwoord en behandeld zijn. We zetten de spreekwoordelijke puntjes op de i en maken ons klaar voor het laatste overleg van de dag.

17:15 uur – Daily standdown
Tijdens dit laatste overleg evalueren we hoe de dag is verlopen, wat we morgen beter kunnen doen en waar de versnellers zitten voor ons team. We reflecteren op onze gestelde doelen en delen tenslotte de ‘learnings’ van vandaag.

Op naar morgen waar vast weer uitdagende vragen, telefoontjes en plezier op mij staan te wachten. Maar nu eerst de hond uitlaten.