< Terug naar blogoverzicht

Afgelopen zomer is Bax Opleidingen overgestapt naar Dation. Nu zijn ze al even aan de slag met onze rijschoolsoftware dus werd het tijd om even bij te kletsen. Dit keer geen standaard interview met de baas of een instructeur, maar met Robin de marketeer van Bax.

 

Zelf vind ik Dation heel fijn omdat er heel veel geautomatiseerd wordt

Robin, hoe is het met je en hoe gaat het bij Bax?
“Het gaat goed met mij. Ik werk momenteel 24 uur bij Bax en verzorg de marketing en communicatie voor het bedrijf. Ik ben nu vooral veel bezig met de online marketing, zoals het vergroten van de online vindbaarheid en ik maak advertenties. Ik heb veel vrijheid om m’n eigen draai eraan te geven, dat vind ik hartstikke leuk. Verder zijn we bij Bax ontzettend hard aan het groeien. We hebben afgelopen jaar veel nieuwe stappen gezet. We hebben een nieuwe vestiging geopend en we zijn vervolgens in juni verhuisd naar het nieuwe pand in Drunen. De plek waar we eerst zaten was echt veel te klein, die locatie waren we helemaal ontgroeid. Ook hebben we drie nieuwe vrachtauto’s gekocht en zijn we overgestapt naar Dation.”

Hoe is de overstap gegaan?
“Het was voor veel medewerkers best wel wennen. Het is natuurlijk een heel nieuw systeem en je merkt dat de wat oudere medewerkers hier toch wat meer last van hadden. Echter is het ook een vorm van gewenning en na een tijdje merkte je dat iedereen het steeds meer begon te snappen. Waardoor het besef wel komt dat het gewoon wel fijn werkt. Zelf vind ik Dation heel fijn omdat er heel veel geautomatiseerd wordt. Bijvoorbeeld door de keywords die je kan gebruiken zijn bepaalde processen nu veel sneller dan eerst. Verder is het contact met Dation goed verlopen. Als er iets moest gebeuren dan werd daar gewoon op de juiste manier over gepraat en gehandeld, dat vond ik fijn.”

Werk je zelf veel met Dation?
“Nu iets minder dan in het begin. Ik ben vooral bezig met de templates instellen en de certificaten regelen. Maar in het begin heb ik ook veel gewerkt met de Code95 en de Nascholing van Dation. Ik weet ook hoe ik alles moet plannen, maar werk er nu een stuk minder mee.”

Wat zijn nou de dingen die jij als marketeer oppakt bij Bax?
“Ik ben verantwoordelijk voor de on- en offline zichtbaarheid. Ik onderhoud de sociale media en website en maak hiervoor de content. De website optimaliseer ik om beter vindbaar te worden online en ik richt me de aankomende tijd op het adverteren. Het leuke hieraan vind ik dat je het resultaat meteen ziet in de inschrijvingen. Die zijn namelijk gestegen sinds we ons hierop focussen.”

Welke marketing tip zou je andere rijscholen willen meegeven?
“Als tip zou ik andere rijscholen willen meegeven om je echt te focussen op de locatie waar je zit. Dus lokaal of regionaal, omdat daar natuurlijk je klanten zitten. Iemand uit Overijssel zal namelijk nooit een rijles bij ons in Noord-Brabant afnemen. Je zou je advertenties dan ook vooral lokaal moeten laten draaien.”

Heb jij ook een goed verhaal?

En lijkt het je leuk om deze met ons te delen?
Stuur dan een mailtje naar marketing@curious-inc.com en wie weet sta jij volgende week op onze website.