< Terug naar blogoverzicht

Tips om je te onderscheiden als rijschool

Er zijn honderden verschillende rijscholen, des de moeilijker het is voor leerlingen om een rijschool te kiezen die bij hen past. Ze zien door de bomen het bos niet meer. De kunst is dan natuurlijk om tussen al deze andere rijscholen op te vallen, maar wat kun je als rijschoolhouder nou doen om onderscheidend te zijn naast alle concurrentie? Het hebben van een goede site is één ding, maar wat zet je hier nou op waardoor leerlingen voor jou kiezen? Als rijschool heb je natuurlijk genoeg voordelen of dingen waar jij mensen mee kunt winnen. Wij hebben daarom een aantal tips met voorbeelden op een rijtje gezet.

 

Laat zien dat je een gespecialiseerde rijschool bent.

Is jouw rijschool ergens in gespecialiseerd zoals faalangst of rij-angst, dan is het goed om dit duidelijk aan te geven op je website.

Dit kan je doen door je behaalde certificaat op je website te weergeven met daarbij een alinea over je aanpak wat betreft faal- of rij-angst. Zo komen mensen met bijvoorbeeld deze angsten bij jou terecht en zullen dan ook sneller kiezen voor een rijschool die hier om weten te gaan. Hiernaast zie je een mooi voorbeeld van hoe dit is weergeven op een website.

Ook kan je leerlingen met faal- of rij angst vragen hoe zij je aanpak hebben ervaren en of dit heeft geholpen tijdens de rijlessen en het afrijden.   

Laat je slagingspercentage zien op je website.

Weergeef het slagingspercentage van je rijschool op je website. Als deze hoog is, hebben mensen vertrouwen in dat zij ook snel zullen slagen en dus minder geld en tijd kwijt zijn aan rijlessen.

Trek aandacht doormiddel van kortingen en acties te weergeven

Rijlessen kunnen al gauw erg duur worden, niet heel gek dat mensen daarom prijzen gaan vergelijken. Het is dan ook slim om bepaalde kortingen, gratis proeflessen etc. aan te geven op je site. Dit kan voor bepaalde mensen de doorslag zijn om eerste keuze te zijn.

 

Schrijf een persoonlijke tekst voor op je ‘over ons’ pagina

Zet een persoonlijk over ons verhaal op je site en spreek bijvoorbeeld over het aantal jaar ervaring of over jullie manier van lesgeven. Dit is voor mensen een stukje betrouwbaarheid wat ze teruglezen op je site en zorgt voor vertrouwen.

Zorg dat je leerlingen hun ervaring delen op je site

Zorg dat je reviews een plekje geeft op je website en vraag leerlingen of ze hun ervaringen hier willen delen. Reviews helpen namelijk potentiële klanten om een beslissing te nemen. Ze zijn belangrijk op potentiële klanten te overtuigen, zeker wanneer ze nog twijfelen.

Wees actief op de socials

Wees naast een website ook actief op de socials, zoals Instagram, Tiktok of Facebook. Grotendeel van de doelgroep die je wilt bereiken zijn hier ook actief op en de kans is dan groot dat jij dan voorbij zal komen met je content.  Geef hier bijvoorbeeld tips voor tijdens de rijlessen, autotheorie of afrijden. Ook werkt het actief zijn met reageren op andere relevante pagina’s of berichten goed.

Vermeld op je website met welke leerlingen app je werkt

Met de Dation App voor leerlingen heb je als rijschool natuurlijk al een enorme voorsprong, al zeggen we het zelf ;). De leerling kan de planning en afspraken van rijlessen, theoriemomenten en examens bekijken. Daarnaast kunnen ze via de app rijlessen inplannen en afzeggen en ook ontvangen ze om deze lessen niet te vergeten, pushberichten.

De leerlingen app is naast dat het hartstikke handig is, ook nog eens belangrijk voor de leerling:

  • Ze moeten namelijk de gehele rijopleiding werken met de leerlingen app;
  • Alle leer- en aandachtspunten staan in de app;
  • De rijles agenda staat in de app

Kortom; de ervaring van de leerling hangt af van de kwaliteit van de opleiding en app.